محمد آصف محسنی

تبلیغ در فضای مجازی

تبلیغ در فضای مجازی

محمد آصف محسنی

امید به آینده بهتر و عدالت پایدار با ظهور صاحب الامر (عج) و احقاق حقوق پایمال شده گان!.

اشک در چشمان من طوفان غم دارد هنوز = خنده بر لب میزنم تاکس نفهمد راز من.!

همزمان با عید سعید فطر یکی از مجریان زن شبکه الاخباریه عربستان سعودی، نخستین بار در تاریخ این شبکه به صورت بی‌حجاب و با سر برهنه مقابل دوربین حاضر شد.

این حضور که با ایام عیدفطر نیز مقارن بوده، اولین حضور اینگونه‌ای یک مجری در شبکه الاخباریه عربستان است که انتقادات مردم این کشور را در شبکه‌های اجتماعی برانگیخته است. تاکنون بسیاری از میهمانان این شبکه با حجاب نامناسب و یا با سرهای برهنه در مقابل دوربین حاضر شده بودند ولی همه مجریان زن این شبکه محجبه بوده‌اند.

این موضوع را بهانه قرار می دهیم تا نگاهی بیندازیم به وضعیت حجاب در رسانه های کشور جمهوری اسلامی افغانستان.

ما در کشوری زندگی می کنیم که تقریباً همه ی انسانها لاف از دین و دینداری می زنند؛ حتی اگر شخصی مخالف دین سخنی و یا نظریه ی ارایه کند، بلافاصله امر مرگش از سوی علما داده می شود. اما با تاسف باید گفت که کسانی که سخن از دین و دینداری می زنند، اکثر اوقات از اصل موضوع و یا به عبارت دیگر از موضوعی که باید بر روی آن عمیقا فکر شود دور رفته، به تفرعات و مسایلی که حل آن خیلی ها مشکل و حتی امکان ناپذیر می باشد دست می زنند.

یکی از مسایلی که حتما باید درباره آن بحثها و گفتگوهای فراوان صورت گیرد، همانا مساله ی حجاب زنان می باشد. الحمدلله ما در یک کشور اسلامی زندگی می کنیم و از پدر و اجداد نیز مسلمان هستیم. اما امروز خصوصاً اکثر دختر جوانان و زنانی که در ادارات دولتی مصروف کار هستند، به حجاب و مسایل پوششی چنانی که اسلام می خواهد پایبند نیستند. مثال بارز این نوع حجاب و پوشش را در صفحه های تلویزیونی به آسانی می توان مشاهده کرد.

خداوند متعال در چندین سوره قرآن متذکر می شود که زنان اسلامی حجاب خود را آنگونه که شایسته است، رعایت کنند. ( سوره: النساء - آیه: 155، سوره: الاعراف - آیه: 46، سوره: الاسراء - آیه: 45، سوره: مریم - آیه: 17، سوره: النور - آیه: 60، سوره: الاحزاب - آیه: 53، ، سوره: الاحزاب - آیه: 55، سوره: ص - آیه: ،32، سوره: فصلت - آیه: 5، سوره: الشورى - آیه: 51، سوره: الزخرف - آیه: 36 )

براساس فتوای اکثر علمای شیعه و سنی زنان مسلمان باید همه بدنشان از جمله موی سر، تن و پایشان را از مردان نامحرم بپوشانند، ولی می‌توانند دست‌ها را از مچ به پایین و گردی صورت را باز بگذارند، اگرچه پا و زیر چانه و ساعد و آرنج و مانند آن را باید بپوشاند، مطلبی که در اکثر کشورهای اسلامی نمادی شده است برای یک زن مسلمان.

البته باید گفت هیچگاه حجاب وسیله‌ای برای محدود کردن زن به خانه نیست بلکه حجاب وسیله‌ای برای حضور سالم زن در اجتماع است. ضرورت دیگر وجود حجاب از دیدگاه بسیاری از مسلمانان محدود کردن ارضای میل جنسی به محیط خانواده برای جلوگیری از فساد و بی بند و باری در جامعه است.

اما غربی ها و برخی از غرب برگشته ها بدحجابی و بی حجابی را نشانه تمدن می دانند. که در پاسخ شان باید گفت اگر بی حجابی تمدن است پس حیوانات از همه متمدن تر هستند. علت اینکه در اسلام دستور پوشش اختصاص به زنان یافته است این است که میل به خودنمایی و خودآرایی مخصوص زنان است. از نظر تصاحب قلبها و دلها مرد شکار است و زن شکارچی، همچنانکه از نظر تصاحب جسم و تن، زن شکار است و مرد شکارچی. میل زن به خودآرایی از این نوع حس شکارچیگری او ناشی می‌شود. در هیچ جای دنیا سابقه ندارد که مردان لباسهای بدن نما و آرایشهای تحریک کننده به کار برند. این زن است که به حکم طبیعت خاص خود می‌خواهد دلبری کند و مرد را دلباخته و در دام علاقه به خود اسیر سازد. لهذا انحراف تبرج و برهنگی از انحرافهای مخصوص زنان است و دستور پوشش هم برای آنان مقرر گردیده است.

با این مقدمات شما انصاف دهید آیا وقتی به رسانه های تصویری افغانستان به ویژه تلویزیونهای مطرح ....... نگاه می کنید آیا پوشش زنان و دختران جامعه ی ما، یک پوشش اسلامی و قابل قبول خداوند می باشد؟ آیا می شود نام این تلویزیونها را با پسوند جمهوری اسلامی کنار یکدیگر قرار داد؟

جوان بیچاره ای که صبح تا شب بر سر چوک کارگری می کند، شب با دیدن این همه بدحجابی و آرایش زنان و دختران هموطن خود، چه حسی پیدا می کند؟ دخترکی که پایبند به اصول شرعیه است با دیدن این تصاویر هم سن و سالان خود، چگونه در برابر تحریکات شیطانی مقاومت کند؟

اما آنچه مسلم است اینکه این بدحجابی های اخیر که در چند سال گذشته آزاد شده، حمایت برخی از سران دولتی را به همراه دارد. قطعا اگر پشتیبانی شخص بانفوذی در حکومت نبود، هیچگاه مسوولین این تلویزیونها جرات نمی کردند در کشوری که این همه برای اسلام شهید داده، اینگونه دختران را برهنه بر روی صحنه بیاورند.

بدتر از آن اینکه برخی از افراد مطرح، زنان و دختران کشورهای همسایه شمال را با مجوز رسمی به کابل می آورند و در باغ های خود از آنها کلیپ رقص آماده می سازند و همین رقاصی ها را به نام تولید داخلی به نمایش تلویزیونی می گذارند و هیچ کس را توان مخالفت با آنها نیست.

ببینید زور این اشخاص حامی بدحجابی که البته تحت حمایت مستقیم همین اعراب سعودی و مقامات کاخ سفید هستند، چقدر زیاد است که حتی علما توان مخالفت با آنها را ندارند و ارباب رسانه که مدارک مستند و محکمی از حمایت آنها در ترویج بدحجابی در افغانستان را در اختیار دارند، نمی توانند نامی از این عالی جنابان ببرند.

تاسف آن زمانی به اوج خود می رسد که بدانیم آن عده از متنفذینی که از بی حجابی در کشور اسلامی افغانستان حمایت می کند، صرفا جهت دریافت پولهای بادآورده ای است که از کشورهای عربی و غربی دریافت می کنند و با پرداخت بخشی از آن به اربابان رسانه قصد ترویج فرهنگ ضداسلامی را دارند.

اینجا است که می توان فهمید چگونه در افغانستان عده ای یک شبه ره صدساله را می پیمایند و پولدار می شوند. این عده از افراد برای مال چند روزه دنیا که هیچ وفایی به هیچ کس ندارد، دین خود را می فروشند و دختران و پسران افغانستان را به بیراهه می کشانند.

اما حال اینکه اینگونه است و این بدحجابی ها از تبعات حضور آمریکا و دخالت برخی کشورهای به اصطلاح اسلامی در کشور ما است و علما وظیفه دینی خود را از یاد برده اند، بر زنان و دختران مسلمان افغانستان واجب است تا کمی بر مطالعات دینی خود بیفزایند تا خدای ناکرده در دامهای شیطانی این شیطانهای انسان نما نیفتند.

نظرات  (۱)

موفق باشید
خوش حال میشم سر بزنید
http://rooznamenegar.blog.ir

ܓ❀
پاسخ:
تشکر از نظر تان!
افشاگری وظیفه هر انسان مسلمان نسبت به تهاجم فرهنگی بی گانه است.
امید که شما خانم محترم در فعالیت های فرهنگی تان موفق باشید!.

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی