محمد آصف محسنی

تبلیغ در فضای مجازی

تبلیغ در فضای مجازی

محمد آصف محسنی

امید به آینده بهتر و عدالت پایدار با ظهور صاحب الامر (عج) و احقاق حقوق پایمال شده گان!.

اشک در چشمان من طوفان غم دارد هنوز = خنده بر لب میزنم تاکس نفهمد راز من.!

۳۳ مطلب در مرداد ۱۳۹۳ ثبت شده است

آیه 82 سوره طه

«وَإِنِّی لَغَفَّارٌ لِّمَن تَابَ وَءَامَنَ وَعَمِلَ صَلِحاً ثُمَّ اهْتَدَی»

و البتّه من، هر کس را که توبه کند و ایمان آورد و کار شایسته انجام دهد، به هدایت برسد، قطعا می بخشم.

* به دنبال آیه‌ی قبل که با تهدید به اتمام رسید، این آیه بشارت الهی را به همراه دارد و این شیوه در همه جای قرآن دیده می شود.
* توبه از هر گناه و خلاف باید متناسب با همان گناه و خلاف باشد. مثلا توبه کسی که نماز نخوانده، قضای نماز است، توبه‌ی مردم آزاری، عذرخواهی است، توبه‌ی کتمانِ حقایق، بیان آن است، توبه‌ی شرک، ایمان به خداست، توبه‌ی مال مردم خواری، ردّ اموال به صاحبان آن است.

۱ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۸ مرداد ۹۳ ، ۱۰:۰۱
mohammad asaf mohseni

خوردن چای، قهوه و کاکائو باعث کاهش آهن موجود در بدن می شود و برای بانوان باردار مضر است.

خوردن جگر، سرخ کردنی ها، کله و پاچه، بستنی برای بانوان باردار خطر دیابت را به همراه دارد لذا بهترین چربی برای بانوان باردار روغن زیتون می باشد.

قندهای شیمایی، نوشابه، آب میوه ها و نوشیدنی های شیمیایی، شیرینی قنادی ها، نان سفید و ماکارونی خطر دیابت را برای بانوان باردار افزایش می دهد و مادرانی که دیابت دارند باید از خوردن آنها صرف نظر کنند.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۸ مرداد ۹۳ ، ۰۹:۴۴
mohammad asaf mohseni

روز استقلال افغانستان یا اول قوس1301 است و یا روز اعلام استقلال توسط امان الله خان در میدان مرادخانی است. سیاستمداران و زمامداران به استقلال توجهی نداشته و تنها به پول فکر می کنند. باید به این نکته توجه نموده و استقلال افغانستان را جدی بگیرند.

همه ساله از بیست و هشتم اسد، سالروز استراد استقلال افغانستان از انگلیس در سراسر کشور تجلیل بعمل می آید. طی بیش از 90 سال گذشته از این روز تجلیل بعمل آمده است. این در حالی است که گفته می شود روز واقعی استرداد و استقلال، مانند حلقه‌ ای در بیابانِ حوادث مفقود است و کسی در جستجوی این حلقه گمشده که همانا روز واقعی استقلال کشور از استعمار انگلیس می‌باشد، نیست.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۸ مرداد ۹۳ ، ۰۹:۳۷
mohammad asaf mohseni

امام جواد علیه‌السلام در پاسخ به نامه حسین بن بشار در مورد ازدواج توصیه فرمودند که اگر از دیانت و امانت خواستگار مطمئن شدید به او زن بدهید.

حسین بن بشار می‌گوید به امام جواد علیه‌السلام نامه‌ای نوشتم تا در خصوص موضوع ازدواج از ایشان سوال کنم، حضرت در جوابم نگاشت:
اگر خواستگاری به خانه تان آمد که از دیانت و امانت او راضی هستید به او زن بدهید، و اگر او را رد کنید(و این دو شرط را در نظر نداشته باشید) سبب فتنه و فساد بزرگی خواهد شد.

متن حدیث:

عَن حُسَینِ بنِ بَشارِ الواسِطی قالَ: کَتَبت الی ابیِ جَعفَرِ الثّانیِ عَلیه‌ِالسَّلامِ أسألُهُ عَنِ النِّکاحِ فَکَتَبَ عَلَیهِ السَّلامُ: مَن خَطِبَ اِلَیکُم فَرَضیتُم دینَهُ وَ اَمانَتَهُ فَزَوَّجُوهُ، ِالّا تَفعَلُوهُ تَکُن فِتنَةٌ فِی اَلارضِ وَ فَسادٍ کَبیرٍ.

«التذهیب، جلد 7، صفحه 369»

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۸ مرداد ۹۳ ، ۰۹:۳۴
mohammad asaf mohseni
هدیه الهی به سیدالشهدا علیه السلام
خداوند تبارک و تعالی در پاداش شهادت حسین علیه‌السلام این عوض را معین فرمود: که امامت را در ذریه او قرار داد و در تربت او شفا قرار داد.
 
 
نظرات: 88 بازدید
 
 
خداوند تبارک و تعالی در پاداش شهادت حسین علیه‌السلام این عوض را معین فرمود: که امامت را در ذریه او قرار داد و در تربت او شفا قرار داد.

به گزارش سرویس دینی جام نیوز، امام محمد باقر و امام جعفر صادق علیهما السلام فرمودند: خداوند تبارک و تعالی در پاداش شهادت امام حسین (علیه السلام) این عوض را معین فرمود: که امامت را در ذریه او قرار داد و در تربت او شفا قرار داد، در کنار قبرش وعده اجابت به درخواست‌ها داد و ایام آمد و شد زائران قبرش را بحساب عمر آنها منظور نخواهد کرد.

 

متن حدیث:

عَنْ مُحَمَّدِ بْنِ مُسْلِمٍ، قَالَ: سَمِعْتُ أَبَا جَعْفَرٍ وَ جَعْفَرَ بْنَ مُحَمَّدٍ (عَلَیْهِمَا السَّلَامُ) یَقُولَانِ: إِنَّ اللَّهَ (تَعَالَى) عَوَّضَ الْحُسَیْنَ (عَلَیْهِ السَّلَامُ) مِنْ قَتْلِهِ أَنْ جَعَلَ الْإِمَامَةَ فِی ذُرِّیَّتِهِ، وَ الشِّفَاءَ فِی تُرْبَتِهِ، وَ إِجَابَةَ الدُّعَاءِ عِنْدَ قَبْرِهِ، وَ لَا تُعَدُّ أَیَّامُ زَائِرِیهِ جَائِیاً وَ رَاجِعاً مِنْ عُمُرِه.


«المحاسن، ج‏لد 2، صفحه 500»

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۷ مرداد ۹۳ ، ۱۹:۵۵
mohammad asaf mohseni

به شهادت تاریخ در یک جنگ نابرابر 62 درصد از جمعیت هزاره در دوره عبدالرحمان قتل عام شدند، جرم این انسانها دو چیز بود قوم و مذهب.

محترم ابراهیمی غرجستانی در گفتگوی اختصاصی با شفقنا دلایل کشتار هزاره ها در دوره عبدالرحمان را بازخوانی کرده است که در زیر می خوانید :

پیش از اینکه قضیه حذف هزاره ها مطرح شود باید اشاره کنیم که هزاره ها از قدیم بعنوان یک نیروی برجسته در افغانستان مطرح بوده اند. هزاره ها در برابر اسکندر و چنگیز ایستادند

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۷ مرداد ۹۳ ، ۱۹:۳۱
mohammad asaf mohseni

حمزه سیدالشهداء (ع) عموی بزرگوار پیامبر اسلام آزاد مردی بود که حتى پیش از پذیرش اسلام، از رسول خدا(ص) در برابر آزارهاى مشرکان‏ حمایت مى ‏کرد، گرویدن وى به اسلام موجب سربلندى دین خدا شد.

حمزة بن عبدالمطلب، عموى پیامبر گرامى اسلام بود، دو سال پیش از ولادت رسول خدا (ص) دیده ‏به جهان گشود. او در میان جوانان قریش در دلاورى و بزرگوارى برجسته و در آزاد اندیشى، آزاد منشى و ستم‏ ستیزى سرآمد بود که سلحشورى و توان رزمى وى همزمان با آغاز دوره جوانى نمودار شد.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۲ مرداد ۹۳ ، ۱۰:۱۴
mohammad asaf mohseni

با استفاده از جیره‌ غذایی سرشار از میوه، سبزی، صیفی و مغز آجیل، مصرف فرآورده‌های کم‌چربی شیر به ‌مقدار متوسط و کاهش مصرف پروتئین حیوانی، شیرینی و غلات تصفیه ‌شده می‌توان احتمال ایجاد سنگ‌های کلیه را کاهش داد.

افراد دچار سنگ‌های کلیه برای کاهش خطر ایجاد سنگ‌ از جیره‌ غذایی کم‌ اکسالات استفاده کنند، اما بسیاری ‌از خوراکی‌های سرشار از اکسالات سلامتی‌ بخش هستند و جیره‌ غذایی کم ‌اکسالات بسیار محدود ‌کننده‌ است.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۲ مرداد ۹۳ ، ۱۰:۱۲
mohammad asaf mohseni

محققان عنوان می‌کنند: ۴ اشتباه روزانه در بین افراد وجود دارد که سلامتی آنان را تهدید می‌کنند و این در حالی است که مردم از این عادات غلط نیز بی‌اطلاع هستند.

1- مسواک زدن همیشه هم خوب نیست

مسواک زدن بعد از صرف غذاهای اسیدی بویژه میوه‌ها و آبمیوه‌ها می‌تواند باعث تضعیف مینای دندان شود. که به مرور زمان باعث تغییر در رنگ دندان‌ها نیز می‌شود.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۲ مرداد ۹۳ ، ۱۰:۰۹
mohammad asaf mohseni

امام جعفر صادق علیه السلام فرمودند: در مومن شش خصلت وجود ندارد:
عجز و درماندگی، خسیسی و کم خیری، لجاجت و سرسختی، دروغگویی، حسد، تعدی و ستم به مردم.

متن حدیث:

قال الصادق علیه السلام: سِتَّهٌ لَا تَکوُنُ فِی المُؤمِن الحسرُ وَ النَّکَدُ وَ اللَّجَاجَه وَ الکَذِبُ وَ الحَسَدُ وَ البَغیُ.

«بحار جلد 72 صفحه 209»

۳ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۲۲ مرداد ۹۳ ، ۱۰:۰۶
mohammad asaf mohseni

برای دریافت بهتر پروتئین‌ فرآورده‌ها حیوانی بهتر است با پروتئین گیاهی مورد مصرف قرار گیرند به عنوان مثال غذاهایی مانند شیربرنج و فرنی هر دو نوع پروتئین را دارا می‌باشند.

به طور میانگین هر فرد بین 1 تا 1.5 لیوان شیر در روز باید مصرف کند و این میزان در زنان باردار به 3 لیوان و در زنان شیرده به 4 لیوان در روز افزایش می‌یابد.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۰ مرداد ۹۳ ، ۰۹:۴۶
mohammad asaf mohseni

عبدالرحیم ثاقب عضو کمیسیون فرهنگی طالبان اخیراً در مطلبی به موضوع رابطه بین طالبان و القاعده در گذشته و آینده پرداخته است که پایگاه خبری پشتو زبان «نن» وابسته به جریان طالبان این مطلب را به قلم این مقام فعلی طالبان منتشر کرد.

متن کامل این مقاله به شرح ذیل است.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۰ مرداد ۹۳ ، ۰۹:۲۹
mohammad asaf mohseni

(موسیر) که شبیه سیر است گیاهی خوشمزه و خوش طعم است و البته گاهی اوقات نیز می‌توان آب‌‌های آشامیدنی را با این گیاه ضدعفونی کرد.

موسیر گیاهی است شبیه سیر که برگ‌هایش باریک و دراز و گل‌هایش بنفش مایل به قرمز است از فرآورده‌های موسیر برای کم کردن قند خون در افراد دیابتی استفاده می‌شود.

موسیر برای ضدعفونی کردن آب نیز مورد استفاده قرار می‌گیرند معمولا موسیر خواص دارویی،‌ اشتها آور، مقوی، ضدعفونی کننده دستگاه گوارش، معرق، ضد سم و رفع نفس تنگی، مفید برای دردهای مفاصل، سیاتیک و نقرس را داراست.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۹ مرداد ۹۳ ، ۱۱:۰۶
mohammad asaf mohseni

کافی است در اینترنت کلمه‌ی رژیم غذایی یا رژیم لاغری را جستجو کنید تا با نام‌های مختلفی مانند رژیم اتکینز، رژیم دوکان، رژیم هواخواری، رژیم پارینه‌سنگی و کلی رژیم دیگر برخورد کنید.

اگر پیش از این یک دوره رژیم گرفته باشید و یا اینکه هم اکنون به دنبال یک رژیم لاغری هستید بدون شک با انواع و اقسام برنامه‌های لاغری روبه رو می‌شوید که هر کدام اصول خود را دارند و دستورات خاصی می‌دهند.

۱ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۹ مرداد ۹۳ ، ۱۱:۰۵
mohammad asaf mohseni

برای پاسخ به این سوال که آیا با روزه داری می‌توان نفخ و سوءهاضمه را درمان کرد یا خیر، در پایان این خبر به جواب می‌رسیم ولی نکته اصلی یک الگوی تغذیه صحیح است که با ماه رمضان شروع شده و تبدیل به یک عادت در تمام سال شود.

سوءها ضمه هر نوع علامت در قسمت فوقانی دستگاه گوارش است که شامل تهوع، استفراغ، درد، سوزش، احساس پری و فشار می‌شود.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۹ مرداد ۹۳ ، ۱۱:۰۲
mohammad asaf mohseni

در جدیدترین تحقیقات در زمینه کم خوابی و بد خوابی، روش‌هایی برای بهتر خوابیدن افراد علی الخصوص مبتلایان به بیماری‌های ریوی ارایه شد.

به تازگی محققان برای افرادی که با مشکل بدخوابی مواجه هستند، روش‌های را توصیح کرده اند، براین اساس در این توصیه‌ها آمده است: هیچ گاه بعد از وعده‌های غذایی به خصوص ناهار، کافئین یا مواد غذایی حاوی کافئین مصرف نشود.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۹ مرداد ۹۳ ، ۱۰:۵۷
mohammad asaf mohseni

یکی از مشکلاتی که ممکن است برای عده‌ای وجود داشته باشد، بوی بد دهان علی رغم رعایت بهداشت دهان و دندان است. رفع این مشکل از نگاه طب سنتی و اسلامی، بسیار کاساز به نظر می‌رسد.دکتر غلامرضا کردافشاری، متخصص طب سنتی گفت: دلایل زیادی برای وجود بوی بد دهان وجود دارد که از آن جمله این چند مورد است.

اول حرارت بالای معده و ایجاد رطوبت بالای دهان و معده که در هنگام گرسنگی، علت بروز بوی بد دهان است.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۹ مرداد ۹۳ ، ۱۰:۵۶
mohammad asaf mohseni
۱ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۵ مرداد ۹۳ ، ۱۸:۲۹
mohammad asaf mohseni

امروز در عراق داعش نیز مانند وهابیت به نام دین بزرگ‌ترین ضربه را به دین می‌زند، این گروه تکفیری در طول یک ماه اخیر بیش از ۳۰ مرقد، مسجد، حسینیه و اماکن مذهبی را تخریب کرده است. گروهک داعش کافرانی در لباس مسلمانان هستند که از نظر اعتقادی، فکری و عملی کاملا مغایر اسلام هستند.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۴ مرداد ۹۳ ، ۱۷:۴۰
mohammad asaf mohseni

ردی که سالیان سال همه را فریب داده بود نصوح نام داشت. نصوح مردى بود شبیه زنها ،صدایش نازک بود صورتش مو نداشت و اندام زنانه داشت. او مرد شهوتران بود و  با سواستفاده از وضع ظاهرش در حمام زنانه کار مى کرد. هیچ کسى از وضع نصوح خبر نداشت، او از این راه هم امرارمعاش می کرد و هم ارضای شهوت.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۴ مرداد ۹۳ ، ۰۹:۵۴
mohammad asaf mohseni