محمد آصف محسنی

تبلیغ در فضای مجازی

تبلیغ در فضای مجازی

محمد آصف محسنی

امید به آینده بهتر و عدالت پایدار با ظهور صاحب الامر (عج) و احقاق حقوق پایمال شده گان!.

اشک در چشمان من طوفان غم دارد هنوز = خنده بر لب میزنم تاکس نفهمد راز من.!

۱۸ مطلب در مهر ۱۳۹۳ ثبت شده است

واقعه غدیر خم…

خلاصه ای درباره وقایع و حوادث غدیر خم

ghadir واقعه غدیر خم

در سال دهم هجرت، رسول خدا صلی‏الله‏علیه‏ و‏ آله به حج رفت و احکام آن را به مردم آموزش داد. به هنگام بازگشت از مکه، در استراحتگاه جُحفه و در غدیر خم، به امر خدا مردمان را گرد آورد و در آن مجمع سترگ، امام علی علیه السلام را به جانشینی خود به آنان شناساند و فرمود: (من کنت مولا فهذا علی مولا) «هر کس من مولای اویم، علی مولای اوست». البته جانشینی علی علیه السلام سال‏ها پیش در مکه و در جمع خاندان هاشم انجام گرفته بود، ولی در غدیر، به اطلاع عموم رسید…

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۰ مهر ۹۳ ، ۰۹:۳۴
mohammad asaf mohseni

«چیزهایی که می خورید روی پوست شما اثر می گذارد، چه خوب و چه بد.» این را دکتر «آریا استاد» می گوید، یکی از اعضای آکادمی پوست شناسی آمریکا. البته هیچ غذایی یک شبه شما را پیر یا جوان نمی کند، اما خوراکی های نامناسب به مرور زمان روی پوست و دندان تان اثر بد می گذارد.

اگر از این خوراکی ها دوری کنید یا در خوردن شان تعادل به خرج دهید، به شما کمک می شود تا ظاهرتان همان قدر جوان بماند که خودتان جوان هستید:

- شکلات و شیرینی: اگر بیش از چیزی که بدن بتواند فرآوری کند، قند بخورید، قند اضافه با پروتئین ها ترکیب می شود و در نهایت می تواند به پروتئینی که محافظ پوست است، آسیب برساند.

۱ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۲۰ مهر ۹۳ ، ۰۹:۰۳
mohammad asaf mohseni

وهابیت از بدو شکل‌گیری تا زمان کنونی عقاید و طرز تفکرات متمایزی را با دیگر مسلمانان از خود بروز می‌دهند و با برداشت سطحی و غیر مدقّقانه‌ای که از آیات و روایات دارند همواره باعث کج‌روی‍ی‌ها و تندروی‌ها و نشان دادن چهره‌ای خشن و سختگیرانه از اسلام و در افکار عمومی در مقابل مذاهب دیگر شدند.

وهابیت به جهت عدم پشتوانه دینی و مذهبی و علمی که مقبول جامعه و عامه مسلمین باشد نتوانستند در طول دوران بروز عقاید خود تا به امروز، جایگاه مناسبی را در بین مذاهب اسلامی پیدا کنند. بنابراین برای تثبیت و القای عقاید خود در اکثر موارد متوسل به زور شده و به خاطر عدم بهره‌وری از روش‌های منطقی، متاسفانه با دست به قبضه بردن باعث و بانی ریخته شدن خون بسیاری از مسلمانان از جمله عده زیادی از کودکان و زنان مظلوم و بی‌دفاع شدند.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۰ مهر ۹۳ ، ۰۹:۰۲
mohammad asaf mohseni

رود هیرمند همواره علت اصلی اختلافات میان ایران و افغانستان بوده است. در دوره حکومت قاجاریه در ایران، دولت استعمارگر انگلیس با استفاده از ضعف حکومت وقت ایران و برای جلب توجه حکومت افغانستان (به علت نزدیکی به هندوستان) اقدام به عقد قراردادهای مرزی چون گلداسمیت، ماکماهون، 1317، 1330(کمیسیون دلتای رود هیرمند) و قرارداد 1351 کرد که طی آن بخش‌هایی از خاک ایران جدا و به افغانستان منضم شده است.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۰ مهر ۹۳ ، ۰۹:۰۰
mohammad asaf mohseni

چنانچه می‌خواهید دچار پیری زودرس نشوید و از طرفی وقت کافی برای درمان مشکلات پوستی خود ندارید می‌توانید با رعایت ۵ اصول ساده همواره به راحتی از پوست خود مراقبت کنید تا پوستی سالم و شاداب داشته باشید.

1. پوست خود را در معرض مستقیم آفتاب قرار ندهید

نور شدید آفتاب می‌تواند باعث بروز مشکلات پوستی نظیر چین و چروک، لکه‌های پوستی و همچنین، افزایش خطر ابتلا به سرطان پوستی شود.

برای محافظت در برابر نور آفتاب راهکار های زیر پیشنهاد می‌شود:

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۹ مهر ۹۳ ، ۱۵:۲۷
mohammad asaf mohseni

در بسیاری از کشورها، درصد بالایی از مرگ و میر مادران به دلیل عوارض ناشی از سقط های غیرقانونی و غیر بهداشتی است.

موضوع سقط جنین با توجه به جوانب گوناگون از جمله باورهای دینی- اخلاقی، زمان سقط، دلیل سقط (خطر مرگ برای مادر)، بیماری های مختلف جنین، شیوه بارداری - موارد ناخواسته، بارداری کسانی که به سن قانونی نرسیده اند، جایگاه پدر فرزند در این تصمیم گیری و به دنیا آوردن کودکانی که از امنیت خانوادگی، اقتصادی و اجتماعی برخوردار نخواهند بود، همواره یکی از موضوعات گسترده و بحث برانگیز جوامع مختلف و یکی از مسائل مورد توجه در موضع گیری های سیاسی جوامع به شمار می رود.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۹ مهر ۹۳ ، ۱۵:۲۵
mohammad asaf mohseni

حضرت علی (علیه السلام) بزرگ‌ترین معلم وحدت

علی (علیه السلام) بزرگ‌ترین معلم وحدت است. چون در حالی که خار در چشم و استخوان در گلویش بود، باز هم به خاطر مصلحت و وحدت اسلام سکوت کرد. سیاست امیرالمومنین (علیه السلام) دفاع از مسلمین در برابر دشمنان اسلام و وحدت اسلامی و گفتگوی انتقادی غیردشمنانه در درون جهان اسلام بوده است. ما هم باید‌‌ همان کاری که امیرالمومنین (علیه السلام) انجام داد، انجام دهیم.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۹ مهر ۹۳ ، ۱۵:۲۳
mohammad asaf mohseni

افراطی گری چگونه در افغانستان رشد و پرورش یافت؟ برای رسیدن به پاسخ این پرسش باید به کمی عقب تر برگردیم و بصورت ریشه ای دریابیم که این تفکرات چگونه در جامعه ی اسلامی به وجود آمد.

سید قطب فردی است که آثار متعددی دارد، اما او کتابی در زندان نوشت به نام معالم فی الطریق که این کتاب مانیفست تمام جریان‌های جهادی شد و از دل جریان‌های جهادی هم جریان‌های تکفیری بیرون آمد.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۵ مهر ۹۳ ، ۰۸:۲۳
mohammad asaf mohseni

قلب یکی از اندام‌های مهم بدن است که اگر اختلالی در فعالیتش ایجاد شود، زندگی مختل یا تمام خواهد شد.

دراینجا با خوراکی‌های مهمی‌که خوردن آنها به حفظ سلامت قلب کمک می‌کند، آشنا‌می‌شویم.

اغلب این خوراکی‌ها ترکیب‌های کلیدی و مشابهی دارند که مصرف‌شان باعث حفظ سلامت قلب می‌شود.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۴ مهر ۹۳ ، ۱۶:۰۴
mohammad asaf mohseni

عوامل مختلفی در نیاز هر فرد به خواب و استراحت دخیل هستند که یکی از آنها فاکتور سن است.

نیاز هر فرد به خواب روزانه به عوامل مختلفی بستگی دارد که سن در این میان نقش کلیدی بازی می‌کند. در حالی که نوزادان در هر شبانه‌روز به ۱۶ ساعت خواب نیاز دارند، نیاز نوجوانان ۹ ساعت و بزرگسالان هفت تا هشت ساعت است. این در حالی است که این نیاز در برخی افراد بالغ تنها پنج ساعت در حالی که در برخی دیگر ۱۰ ساعت است.

۱ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۴ مهر ۹۳ ، ۱۵:۵۹
mohammad asaf mohseni

کسانى که به نمایندگى از مردم بى نظیر، قدرشناس و با درک هزاره، در چوکى هاى حکومتى تکیه زده اند بعضى هاى شان از بس که کوتاه فکر هستند و یا خود را به کوچه حسن چپ زده اند فکر می کنند که این قدرت و منصب میراث پدران شان بوده و یا هم غیر هزاره ها برایشان صدقه و خیرات داده اند و یا هم اینها توسط غیر هزاره ها بعنوان نوکر استخدام شده اند به همین دلیل از گرفتن اسم مقدس هزاره هراس دارند، هیچگاهى نمی خواهند که از حقوق حقه این ملت آگاه در مقابل انحصار گرایان چپاول گران بى شرم قدرت ایستادگى نمایند.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۲ مهر ۹۳ ، ۱۷:۰۴
mohammad asaf mohseni

پروتئین موجود در ماست یکی از عوامل موثر در بهبود رویش مو است. از امروز باید دیدمان را نسبت به این که چرا ماست استفاده می کنیم عوض کنیم و این خوراکی خوشمزه را معجزه ای برای موهایمان بدانیم.

1 - موها را تقویت می کند

• ماست مواد مغذی زیادی به سبد غذایی ما می افزاید. این ماده مغذی سرشار از مواد معدنی همچون کلسیم و پتاسیم است. همچنین شامل مواد مغذی دیگری مانند ویتامین ب و پروتئین است.
• یکی از مواد موجود در ماست پروتئین طبیعی شیر است که کاملا برای موهای ما مفید می باشد. همانطور که پروتئین برای مستحکم شدن مو مفید است، اسید لاکتیک نیز به گردش خون کمک کرده و باعث رشد بهتر و سریعتر موها می شود.

۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۱۲ مهر ۹۳ ، ۱۷:۰۱
mohammad asaf mohseni

متن کامل پیمان همکاری‌های امنیتی کابل - واشنگتن

مقدمه
جمهوری اسلامی افغانستان (که در متن این قرارداد افغانستان) و ایالات متحده امریکا که (در متن این قرارداد ایالات متحده)، به طور جمع "طرفین" و به طور مفرد (طرف) یاد می‌‌گردند:
با تایید موافقتنامه همکاری‌های دراز مدت استراتژیک میان ایالات متحده امریکا و جمهوری اسلامی افغانستان (موافقتنامه همکاری‌های استراتژیک) که در دوم ماه می سال 2012 میلادی امضا شده است و با تاکید مجدد بر تعهد طرفین طوری که در این موافقتنامه پذیرفته شده است و طرفین متعهد شده‌اند تا همکاری دراز مدت استراتژیک در حدود اختیارات مورد نظرشان به انضمام تحکیم صلح، امنیت و ثبات، تقویت نهادهای دولتی، حمایت از توسعه دراز مدت اقتصادی و اجتماعی افغانستان و تشویق همکاری‌های منطقی را تقویت نمایند؛

با تایید مفاد موافقتنامه همکاری‌های استراتژیک مبنی بر اینکه همکاری میان طرفین بر مبنای احترام متقابل و منافع مشترک استوار می‌باشد؛

۱ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۱۰ مهر ۹۳ ، ۰۸:۲۲
mohammad asaf mohseni

محترم رنگین دادفر اسپنتا مشاور امنیت ملی کشور در سومین نشست جهانی گفتگوهای امنیتی در هرات طی سخنانی اعلام کرد که تنها یک روز پس از مراسم تحلیف رییس‌جمهور جدید، پیمان امنیتی میان کابل و واشنگتن امضا خواهد شد.

جناب اسپنتا با بیان اینکه امضا پیمان امنیتی آینده افغانستان را تضمین می کند، اظهار داشت: من می‌دانم که نیروهای خارجی در افغانستان برای مبارزه با شبه نظامیان آمده‌اند، اما میدان نبرد را اشتباه گرفته‌اند چرا که بیشتر گروه‌های هراس افگن در پاکستان فعالیت دارند.

۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۰۶ مهر ۹۳ ، ۰۸:۱۲
mohammad asaf mohseni

بالاخره بعد از صد روز انتظار کمیسیون انتخابات امروز جمعه چهارم میزان نتایج دور دوم سومین انتخابات ریاست جمهوری کشور را که در 24 جوزا برگزار شد، پس از بازشماری مجدد اعلام کرد تا یکبار دیگر حکایت از دست داشتن سیاستهای پشت پرده در نتیجه ی این انتخابات بیش از پیش نمایان شود.

کمیسیون انتخابات امروز طی مراسمی در کابل پیروزی اشرف غنی را با کسب 55.27 درصد اعلام کرد که این میزان از مجموع هفت میلیون و 120 هزار رای صحیح در پایان بازشماری آرای دور دوم انتخابات ریاست جمهوری می باشد.

۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۰۵ مهر ۹۳ ، ۱۰:۴۷
mohammad asaf mohseni

اگر می خواهید وزنتان را کم کنید و به سالن ورزشی هم نمی روید، سعی کنید مقداری بادام را در رژیم غذایی خود داشته باشید. بر اساس یک مطالعه جدید بادام وزن را کاهش می دهد. بادام سرشار از چربی های سالم است که بسیار سیر کننده است. علاوه بر این، دارای مواد مغذی متعددی مانند ویتامین ها و مواد معدنی است که باعث می شود کربوهیدرات کمتر مصرف کنید به همین ترتیب، باعث می شود که وزنتان پایین بیاید.

۱ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۰۲ مهر ۹۳ ، ۱۵:۱۸
mohammad asaf mohseni

قالین افغانستان مقام اول را در نمایشگاه بین المللی چین کسب کرد، زعفران هرات مقام اول زعفران را در جهان کسب کرد، لیتیوم افغانستان غنی ترین معدن لیتوم دنیا است، زمرد پنجشیر و لعل بدخشان در جهان بی همتا است.

اخباری از این دست را هر از چند گاهی به شکل کوتاه و خلاصه و کمرنگ در لابلای سایه سیاه قتل و غارت و فقر و فساد و اعتیاد و جنگ و ناامنی و از همه مهمتر ناملایمات انتخاباتی می شنویم و می بینیم و بی تفاوت تر از هر انسانی از هر ملیتی از کنار آن می گذریم.

۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۰۲ مهر ۹۳ ، ۱۵:۱۶
mohammad asaf mohseni

مفتی سابق مصر داعش را پدیده‌ای پیش‌بینی شده دانست و با استناد به حدیثی از امام علی (ع) تاکید کرد که امیر المومنین 1400 سال پیش، ظهور داعش را پیش‌بینی کرده بود.

به گزارش پایگاه خبری المحیط، علی جمعه، مفتی سابق مصر گفت: ظهور داعش، پدیده غیر منتظره‌ای نیست و اوصاف این گروهک تروریستی پیش از این در منابع و کتب اسلامی و از زبان امام علی (ع) ذکر شده است.

۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۰۱ مهر ۹۳ ، ۰۸:۵۹
mohammad asaf mohseni