محمد آصف محسنی

تبلیغ در فضای مجازی

تبلیغ در فضای مجازی

محمد آصف محسنی

امید به آینده بهتر و عدالت پایدار با ظهور صاحب الامر (عج) و احقاق حقوق پایمال شده گان!.

اشک در چشمان من طوفان غم دارد هنوز = خنده بر لب میزنم تاکس نفهمد راز من.!

۳۹ مطلب در شهریور ۱۳۹۳ ثبت شده است

آیا نوشیدن شیر برای شما منزجرکننده است؟ در این مورد به ندای قلب خود گوش فرا داده و عادات غذایی خود را تغییر دهید؛ چراکه بر اساس نتایج تحقیقات جدید، نوشیدن شیر و مصرف روزانه مواد لبنی موجب کاهش خطر حمله قلبی می‌شود.

در تحقیق جدید ارتباط بین مصرف شیر و خطر کاهش فشار خون و بیماری‌های قلب و عروق مورد بررسی قرار گرفت که نتایج آن در دوازدهمین کنگره تغذیه اروپا در مون پلیه فرانسه ارائه شد.

۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۳۰ شهریور ۹۳ ، ۱۷:۱۸
mohammad asaf mohseni

پیاز مانند سیر، از خانواده ALLIUM هستند و هر دو سرشار از ترکیبات سولفور قوی هستند که باعث بوی تند و همچنین باعث افزایش سلامتی می شود.

پیاز سرشار از کروم می باشد. یک ماده معدنی که به سلول ها در واکنش به انسولین، به همراه ویتامین C، فلاونویید و کورسیتین کمک می کند.

۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۳۰ شهریور ۹۳ ، ۱۷:۱۵
mohammad asaf mohseni

گردو را به نام غذای مغز نیز می شناسند و این فقط به خاطر شباهت آن به مغز نیست، بلکه به خاطر وجود امگا 3 فراوان آن می باشد. برای درست عمل کردن مغز، به امگا 3 نیاز داریم.

مصرف 4 عدد مغز گردو در روز موجب افزایش اسید چرب ضروری امگا 3 می گردد. 15درصد از چربی های گردو از نوع چربی های غیر اشباع و مفید برای سلامت قلب می باشد. این نوع چربی، پایین آورنده کلسترول بد(LDL) و افزایش دهنده کلسترول خوب(HDL) است.

۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۳۰ شهریور ۹۳ ، ۱۷:۱۲
mohammad asaf mohseni

خاویار یک ماده غذایی پرانرژی است که طعم و بویی بسیار خوشایند دارد. به طور عمده پروتیین موجود در خاویار متشکل از اسیدهای آمینه آرژنین، هیستامین ، ایزولوسین، لیزین و میتونین است.

چربی موجود در خاویار نیز به دو دسته عمده تقسیم می شود که عبارتند از "25 درصد کلسترول و 75 درصد لستین.

مصرف خاویار از ابتلا به بیماری افسردگی و بیماری های قلبی عروقی پیشگیری می کند چرا که در خاویار غلظت اسیدهای چرب از نوع امگا 3بسیار بالا است.
بعلاوه خاویار غنی از ترکیبی به نام "ctacosand"است که نوعی الکل چرب با زنجیره بلند است و در بدن به اسیدهای چرب تبدیل می شود.

۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۳۰ شهریور ۹۳ ، ۱۷:۰۹
mohammad asaf mohseni

بالاخره پس از چند ماه جار و جنجال انتخاباتی دو نامزد محترم دور دوم انتخابات یعنی عالیجنابان اشرف غنی احمدزی و داکتر عبدالله امروز یکشنبه سی ام سنبله، توافقنامه تشکیل دولت وحدت ملی را در مراسمی که در حضور خبرنگاران در کابل برگزار شد، امضا کردند.

این توافقنامه قرار است به ماه‌ها اختلاف بر سر نتایج دور دوم انتخابات ریاست جمهوری که 24 جوزا برگزار شد، پایان دهد.

۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۳۰ شهریور ۹۳ ، ۱۷:۰۷
mohammad asaf mohseni

پژوهشهای دانشمندان دانشگاه ملی سئول نشان داد، بیش از 40 ساعت کار در هفته برای قلب مضر است.

بیش از 40 ساعت کار در هفته منجر به استرس، نارضایتی و عوامل خطرساز بیماری‌زا می‌شود.

محققان با بررسی بر روی 8350 بزرگسال کره‌ای به این نتایج دست یافتند.

آنها اظهار کردند: ساعات کار طولانی در هفته( 61 تا 70 ساعت)، احتمال خطر ابتلا به بیماری عروق کرونر قلب را تا 42 درصد افزایش می‌دهد.

داکتر یون چول هنگ از بخش طب پیشگیری در دانشگاه ملی سئول افزود: هرچه این میزان افزایش یاید ابتلا به بیماری هم افزایش می‌یابد.

داکتر هنگ و همکاران اظهار کردند: عواملی مثل فشار خون، سطح کلسترول، دیابت و سیگار کشیدن، به طور قابل توجهی باعث ابتلا به بیماری عروق کرونر قلب می‌شود.

این مطالعه در مجله Industrial Medicine منتشر شده است.

۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۲۹ شهریور ۹۳ ، ۱۶:۲۰
mohammad asaf mohseni

افرادی که خواب کمی دارند مغزشان سریعتر کوچک می شود و زودتر به زوال عقل مبتلا می شوند.

هنگام کم خوابی، بدن موادی ترشح می کند که پس از ضربه به مغز نیز تولید می شود. نتایج مطالعات قبلی محققان نشان داده بود که طول مدت خوابیدن بر کارکرد قوای شناختی مغز افراد مسن تاثیر می گذارد.

بررسی ها نشان می دهند، کم خوابی باعث تحلیل عضلات می شود و بافت بدن به مرور زمان فرسوده می شود. اشخاصی که خواب درستی ندارند، قند خونشان پایین می آید و قند تنها منبع غذایی مغز است. در نتیجه کاهش قند خون، باعث تخریب و اختلال در عملکرد مغز می شود.

۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۲۵ شهریور ۹۳ ، ۱۰:۰۸
mohammad asaf mohseni

متخصصان نوسیبیرسک روش تشخیص سرطان را طراحی کردند که در زمان به اصطلاح «مافوق اولیه» می‌توان بروز این بیماری را تشخیص داد.

با کمک فناوری ساخت شرکت «اپی جین» در هر پلی کلینیکی می‌توان آنالیز را به انجام رساند و بیماری بدخیم را در دوران اولیه رشد آن به دام انداخت.

این روش بر آنالیز « دی. ان.ای» استوار است. اگر ژن‌های مشخصی فعال باشند، غده سرطانی رشد نمی‌کند. «از کار افتادن» آنها گواه اختلال در کار ارگانیزم است که به تشخیص بیماری سرطان کمک می‌کند.

نیازی به آنالیز کامل ژن نیست- فقط دو– سه مولکول «دی. ان.ای» کافی خواهد بود.

دانشمندان نوسیبیرسک ماده‌ای را کشف کردند که با کمک آن می توان ژن از کارافتاده را کشف کرد و معلوم کرد بیمار از چه نوع بیماری سرطان رنج می‌برد.

نتیجه آزمایش را بعد از چند ساعت می‌توان دریافت کرد و هر کلینیکی از عهده انجام آن برمی آید. از تجهیزات استاندارد برای آنالیز و آزمایشها می‌توان استفاده کرد.

«یوگنی دوبینین» رئیس شرکت «اپی جین» در مصاحبه با خبرنگار صدای روسیه گفت: بیمار باید آزمایش خون بدهد. سپس ما با استفاده از روش اختراعی، «دی. ان.آ» را از خون جدا می‌کنیم و با کمک آنزیم پردازش آن را انجام می‌دهیم و واکنش استاندارد صورت می‌گیرد که در تمام آزمایشگاه ها وجود دارد. نیازی به وجود هیچگونه تجهیزات جدید نیست. مجموعه معرف های طراحی شده در شرکت ما بخش نوآورانه این روش است.

مهمترین نکته در این روش، تشخیص مافوق زود است، زیرا تغییر در ژن ها، «از کارافتادن» آنها در مراحل اولیه رخ می‌دهد، یعنی در زمانیکه بیماری هنوز آشکار نشده است.

قابل درک است که برطرف کردن آن در چنین مرحله‌ای به مراتب ساده‌تر است.

فرق روش جدید با روش استفاده از مارکرهای سرطانی که پزشکان اطمینان زیادی به آن ندارند، اصولی است.

مارکرهای سرطانی ، تعین نوع پروتئینی است که در خون شخص کشف می‌شود.

این نوع پروتئین‌ها می‌توانند هم در افراد بیمار و هم سالم وجود داشته باشند. اما غلظت آنها در افراد گوناگون متفاوت است و برای تشخیص بیماری این آزمایش کافی نیست و تحقیقات بیشتری را طلب می‌کند.

سیستم تست دانشمندان نووسیبیرسک قادر به تشخیص فوری است و نیازی به آزمایشات مکمل ندارد.

سیستم مشابه «تست» متخصصان روسیه در خارج از کشور با موفقیت کار می‌کند.

به گفته رییس شرکت «اپی جین» شباهت فقط به آنالیز ژنتیک ختم می‌شود.

متخصصان نوسیبیرسک آنالیز را به شکل دیگری انجام می‌دهند – نه با استفاده از روش شیمیایی که آمریکایی ها انجام می‌دهند، بلکه با استفاده از آنزیم که نتایج به مراتب بهتری بدست می‌دهد.

وی افزود:ما از روش معرف‌ها استفاده می‌کنیم که بر معرف خود ویژه‌ای استوار است که در شرکت ما ساخته شده است.

این روش در یک لوله آزمایشگاهی انجام می‌شود و بسیار مطمئن است و نیاز به تجهیزات اضافی ندارد. مهمترین نکته آن است که در مقایسه با روش آمریکایی سه – چهار بار ارزان‌تر است.

شرکت « اپی جین» گواهی و مجوز اختراع خود را دریافت کرده است و در اینترنت قابل دسترسی است؛ اما کارها در این رشته ادامه دارد.

چند سال دیگر برای تکامل سیستم تست سرطانی لازم خواهد بود که در سال 2017 میلادی باید برای استفاده تجاری آماده شود.

۲ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۲۲ شهریور ۹۳ ، ۱۰:۵۴
mohammad asaf mohseni

محققان آزمایشاتی بر روی 13 نفر فرد چاق انجام دادند تا ثابت کنند رژیم غذایی سالم می‌تواند عملکرد مغز را تغییر دهد و آن را مرمت کند.

یک رژیم غذایی درست می‌تواند مغز را مرمت کند و تغییر دهد؛ با توجه به مطالعات، کافی است مغز خود را به موادغذایی سالم عادت دهید.

۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۲۲ شهریور ۹۳ ، ۱۰:۵۲
mohammad asaf mohseni

مطالعات جدید دانشمندان نشان می دهد قهوه نقش زیادی در بهبود بینایی دارد.

تحقیقات جدید نشان داده است خوردن روزی یک فنجان قهوه به تقویت قدرت بینایی کمک می کند. بررسی های جدید دانشمندان نشان می دهد شبکیه همان لایه نازک پشت چشم است که از سلول های حساس به نور و سلول های عصبی تشکیل شده است که وظیفه دریافت و سازماندهی بصری ما را بر عهده دارند.

بررسی ها نشان می دهند، شبکیه یک لایه حساس از بدن است که اکسیژن بیشتری نسبت به سایر ارگان ها و سلول های بدن مصرف می کند.

گفتنی است؛ نوشیدن روزانه یک فنجان قهوه باعث می شود اکسیژن به میزان کافی به این لایه های حساس از بدن برسد و قدرت بینایی مان تقویت شود.

۱ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۱۷ شهریور ۹۳ ، ۱۲:۵۲
mohammad asaf mohseni

متخصصان مغز و اعصاب می‌گویند به احتمال زیاد بی‌خوابی سبب کوچک شدن و تحلیل رفتن مغز می‌شود.

متخصصان مغز و اعصاب در اروپا از 147 فرد بالغ در سنین 20 تا 84 سال MRI گرفتند. آنها قصد داشتند رابطه بین اختلالات خواب نظیر بی‌خوابی و ابعاد مغز شرکت‌کنندگان در این مطالعه را بررسی کنند.

نخستین اسکن مغزی از این افراد پیش از تکمیل پرسشنامه‌ای راجع به عادت‌های خواب از آنها گرفته شد و دومین MRI‌ نیز حدود سه سال و نیم بعد روی آنها انجام گرفت. نتایج پرسشنامه‌ها نشان داد 35 درصد از حاضران در این مطالعه از نعمت خواب کافی بی‌بهره هستند. متخصصان دریافتند افراد مبتلا به اختلالات خواب در مقایسه با افرادی که خواب کافی داشتند در بازه زمانی انجام این مطالعه، مغزشان سریعتر کوچک شده است. این نتایج به ویژه در افراد بالای 60 سال چشمگیرتر بوده است.

۱ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۱۷ شهریور ۹۳ ، ۱۲:۵۱
mohammad asaf mohseni

مطالعاتی که توسط محققین انجام شده است نشان می‌دهد امگا ـ ۳ در بیماری‌های قلبی عروقی و مغز مفید است.

تحقیقات گسترده‌ای نشان داده و تأیید کرده‌اند، امگا – 3 در زمینه قلب و عروق و اعصاب معجزه می‌کند.

امگا – 3 برای قلب

امگا – 3 خطر مرگ قلبی را کاهش می‌دهد و پزشکان برای بیماری‌های قلبی، امگا – 3 توصیه می‌کنند؛ این مطالعات نشان داده‌اند برای بیماری‌های قلبی و عروقی بسیار مؤثر است و از سکته قلبی جلوگیری می‌کند.

۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۱۷ شهریور ۹۳ ، ۱۲:۴۹
mohammad asaf mohseni

هرچه سن فرد کمتر باشد چون اندازه گوی سرخ بدن کوچکتر است، این عضو تندتر می تپد و به تبع آن نبض هم بیشتر می زند، اما در بزرگسالی به این دلیل که قلب بزرگتر می شود، تعداد ضربان کم و کمتر خواهد شد.

نبض شما چند بار در دقیقه می زند؟ آیا تابه حال تعداد تپش های نبض خود را شمرده اید؟ به طور کلی چقدر در این باره می دانید و اینکه چرا برخی افراد دچار مشکلی به نام کند شدن ضربان نبض می شوند؟ بدون شک این روزها افرادی هستند که از این بیماری رنج می برند و شاید هم بیمارانی که خود از مشکلی که دارند مطلع نیستند.

نوشتاری که در پی می‌آید به شما کمک می‌کند که هم اگر به فردی با چنین نشانه هایی برخوردیم ضمن راهنمایی وی برای مراجعه به پزشک بتوانیم تا حدی به وی کمک کنیم.

۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۱۷ شهریور ۹۳ ، ۱۲:۴۸
mohammad asaf mohseni

سوره (61) صف آیه 3

کبُرَ مَقْتاً عِندَ اللَّهِ أَن تَقُولُواْ مَا لَا تَفْعَلُونَ

نزد خدا بسیار مورد غضب است که چیزی را بگوئید که عمل نمی‌کنید.

* مشابه این توبیخ را در آیه «أتأمرون النّاس بالبرّ و تنسون أنفسکم»( بقره، 44) می‌خوانیم. عمل نکردن به گفتار، گاهی به خاطر ناتوانی است و گاهی از روی بی‌اعتنایی که این مورد توبیخ است.

* ایمان باید با عمل و صداقت همراه باشد وگرنه مستحقّ سرزنش و توبیخ است. (تمام آیه)
* قبل از این که انتقاد کنید، به بیان نقاط مثبت بپردازید. شما که ایمان دارید، چرا عمل نمی‌کنید؟ «یا ایها الّذین آمنوا... لِمَ... لا تفعلون»

* یکی از روش‌های تربیت، توبیخ بجا و به موقع است. «لم تقولون ما لا تفعلون»
* وفای به عهد، واجب و خلف وعده، از گناهان کبیره است. «کبر مقتاً»

*چه زشت است که تمام هستی در حال تسبیح خداوند باشند، «سبّح للّه» ولی انسان با سخنان بدون عمل، خداوند را به غضب آورد. «کبر مقتاً عند اللّه»

* گفتار بدون عمل، خطرناک است. «کبر مقتاً عند اللّه ان تقولوا ما لاتفعلون» (کلمات «کبر»، «مقتاً» و «عنداللّه»، نشان از خطرناک بودن موضوع است)
* اگر امروز کار شما با وعده‌ها و شعارهای دروغین حل شود، اما نزد خداوند وضع خطرناکی خواهید داشت. «کبر مقتاً عند اللّه...»

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۷ شهریور ۹۳ ، ۱۲:۴۶
mohammad asaf mohseni

یکی از ابزارهای ارتباطی مبتنی بر اینترنت که به سادگی بر روی تلفن های همراه نصب می شود، نرم افزار مشهور "وایبر" است که این روزها کاربران زیادی در جهان و البته کشور ما بدست آورده است.

تیم سازنده این شبکه اجتماعی موبایل اخیراً اعلام کرده که تعداد حساب های کاربری فعال در وایبر به بیش از ۶۰۸ میلیون مورد رسیده است!

اما امنیت این شبکه اجتماعی محبوب، تا چه میزان می تواند آسیب پذیر باشد؟

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۷ شهریور ۹۳ ، ۱۲:۴۵
mohammad asaf mohseni

یا مهدی

مرا خلاص کن از سال‌های غیبت خود

مگر تحمل من مثل صبر ایوب است

اگرچه روی سیاهم، به کار می آیم

برای طی زمستان زغال هم خوب است

اگر دروغ بگویم اسیر گرگ شوم:

مقام پیرهنت چشمهای یعقوب است

عصای معجزه‌ها مار می شود با تو

کسی که بی‌تو نخشکد شقی تر از چوب است

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۳ شهریور ۹۳ ، ۱۸:۴۲
mohammad asaf mohseni

 !مهدی جان:آلودگی دلهایمان از حد هشدار گذشته و نفس هایمان به شماره افتاده!..

سالهاست زندگیمان تعطیل رسمی است،

هوای باریدن نداری مولا جان؟

۱۳ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۱۳ شهریور ۹۳ ، ۱۸:۳۷
mohammad asaf mohseni

تعدادی از علمای الازهر و مجمع تحقیقات اسلامی تاکید کردند که طرح تخریب مسجد النبی و انتقال پیکر پیامبر اکرم (ص) به مکانی نامعلوم در قبرستان بقیع، تلاشی برای فتنه انگیزی و برانگیختن خشم مسلمانان است.

به گزارش روزنامه القدس العربی، تعدادی از علمای الازهر با اشاره به اینکه طرح تخریب مسجد النبی و انتقال پیکر پیامبر اکرم(ص) تلاشی برای فتنه انگیزی در میان مسلمانان است، تاکید کردند: احکام شرعی که این طرح به آن استناد کرده است باطل است و در قرآن و سنت عکس آن آمده است.

در همین رابطه داکتر «الشحات الجندی» عضو مجمع تحقیقات اسلامی گفت که این طرح سعودی جنجال برانگیز و تلاش برای فتنه انگیزی و ایجاد ناآرامی است زیرا مسلمانان به زیارت اماکن مقدس پس از ادای مناسک حج عادت دارند.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۳ شهریور ۹۳ ، ۱۸:۲۶
mohammad asaf mohseni

عوامل تمامی قتل ها، دزدی ها، اختطاف ها، ترورها، و ناامنی های عمومی کشور قبل از اشخاص مجرم و جنایت کار، خود دولت است! چرا که دولت ها برای تامین امنیت عمومی مردم، شهروندان و حافظت حدود و سرحدات کشور مسوول می باشند.

هرگاه دولتی از عهده ِیکی از این وظایف خویش نتواند برآید، دولت داری مشروعیت آن زیر سوال می رود و مسوولان آن نظام باید با موکلان خود مشوره نمایند، درصورتی که آنها توإنایی انجام وظایف محوله خود را درجهت تامین احتیاجات و نیازمندی های مردم آن نداشته باشند باید از وظیفه خویش کنار کشیده و جای آن به کس دیگری که از عهده امور بتواند برآید سپرده شود.

درغیر آنصورت ادامه کار آن دولت و مسوولان آن خیانت بوده و بر موکلان و مردمی که او را انتخاب کرده اند می باشد، تا دولت و نیز مسوولان او را از مسند قدرت عزل وبر طرف نمایند.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۳ شهریور ۹۳ ، ۱۸:۲۴
mohammad asaf mohseni

نشریه فارین پالیسی در تازه‌ترین گزارش خود در رابطه با اوضاع سیاسی افغانستان به خروج تیم عبدالله از روند انتخابات اشاره کرده و وضعیت سیاسی در کشور ما را وخیم گزارش داده است.

در زیر متن کامل گزارش اخیر این نشریه را مطالعه می‌کنید:

فضای سیاسی کابل، مملو از شایعاتی است که با خروج عبدالله از روند بررسی آرای دور دوم انتخابات ریاست‌جمهوری افغانستان، که در ماه جون برگزار شد، چه اتفاقی رخ خواهد داد. سازمان ملل متحد در حال حاضر، تلاش دارد تا مشروعیت بررسی آرا را حفظ کرده و تیم انتخاباتی عبدالله را به بازگشت به این روند، ادامه آن و حمایت از نتایج انتخابات متقاعد سازد. همچنین خروج تیم انتخاباتی عبدالله از روند بررسی آرا، توافق بر سر تقسیم قدرت میان 2 نامزد را که با پادرمیانی جان کری، وزیر خارجه‌ آمریکا حاصل شده بود، نیز به خطر می‌اندازد و «جیمز کانینگهام» سفیر آمریکا در افغانستان نیز تلاش دارد تا این توافق حفظ شود، تلاشی که احتمال زیاد سودی نخواهد داشت.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۳ شهریور ۹۳ ، ۱۸:۲۱
mohammad asaf mohseni