محمد آصف محسنی

تبلیغ در فضای مجازی

تبلیغ در فضای مجازی

محمد آصف محسنی

امید به آینده بهتر و عدالت پایدار با ظهور صاحب الامر (عج) و احقاق حقوق پایمال شده گان!.

اشک در چشمان من طوفان غم دارد هنوز = خنده بر لب میزنم تاکس نفهمد راز من.!

۵۲ مطلب در تیر ۱۳۹۳ ثبت شده است

هرچند تمام ملت‌های ضعیف درطول تاریخ شلاق ستم جباران و ستمگران را بر گرده خود احساس کرده و می‌کنند اما در این میان برخی از ملت‌ها بیش از دیگران مورد تاخت‌وتاز قرار گرفته‌اند که ملت مظلوم ما افغانستان از جمله آن‌ها است.

اکنون نیز جهانیان شاهد هستند که مردم مسلمان و زجرکشیده وطن ما بیش از سه دهه است با انواع مشکلات و محرومیت‌های ناشی از توطئه‌های قدرت‌های بزرگ از قبیل جنگ، ناامنی، آوارگی، ترور و از همه دردآور «تهاجم فرهنگی» دشمنان اسلام روبرو هستند، هجمه‌ای که دین، فرهنگ و ارزش‌های والای الهی و انسانی آنان را مورد هدف قرار می‌دهد.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۳۰ تیر ۹۳ ، ۱۲:۰۸
mohammad asaf mohseni

ادب از مهمترین شاخصه های انسان است و آثار مثبت بسیاری به همراه دارد ، امیر المومنین علی علیه السلام در روایاتی سه اثر مثبت ادب را ذکر می کنند.

قال علی(ع):

عَلَیْکُمْ بِالاَدَبِ ، فَاِنْ کُنْتُمْ مُلوکا بَرَزْتُمْ وَ اِنْ کُنْتُمْ وَسَطا فُقْتُمْ ، وَ اِنْ اَعْوَزَتْکُمُ الْمَعیشَةُ عِشْتُمْ بِاَدَبِکُم؛

ادب پیشه کنید، زیرا در این صورت اگر جزو ملوک باشید، برجسته مى‏ شوید، اگر میانه باشید، سرآمد مى‏ شوید و اگر تنگ‏دست باشید، با پیشه کردن ادب گذران زندگى مى‏ کنید.

شرح نهج البلاغه ابن ابی الحدید ج20 ، ص304 ،ح

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۳۰ تیر ۹۳ ، ۱۲:۰۶
mohammad asaf mohseni

معرفی ولایت سمنگان از دیدگاه تاریخ

سمنگان با گذشت زمان درازنای سده ها و هزارها از شکوه تابناکی بر خوردار بوده است.که بازتاب گسترده این واژه ویژه گی های آن در گاهنامه ها و کتاب های پیشین به گونه سمنجان کسر اول و دوم سمنگان- سمنجان فتح اول و دوم وغیره ثبت شده است.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۹ تیر ۹۳ ، ۱۰:۳۱
mohammad asaf mohseni

سوره قدر (97) آیه 1

إِنَّآ أَنزَلْنَاهُ فِى لَیْلَةِ الْقَدْرِ
همانا ما قرآن را در شب قدر نازل کردیم.

نکته ها

مقدمه
خداوند، امور عالم را از طریق فرشتگان و با واسطه آنان به انجام می‌رساند. لذا در بسیاری از آیات قرآن، فعل‌ها و ضمیرهای مربوط به خداوند به صورت جمع آمده است. چنانکه در آغاز این سوره می‌فرماید: «انّا انزلناه» ما قرآن را نازل کردیم.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۹ تیر ۹۳ ، ۱۰:۱۶
mohammad asaf mohseni

گزارش های رسیده از برخی ولایات کشور حکایت از وجود محدود صندوق هایی است که ادعا شده بود بیشترین شرکت کننده را در انتخابات ریاست جمهوری به خصوص در دور دوم به خود اختصاص داده اند.

چرخبال های ناتو و آیساف که غرض انتقال صندوق های رای دهی به ولایات کشور فرستاده شده اند با تعداد اندکی صندوق روبرو شده و از تعداد صندوق هایی که در مرکز بنام آن ولایت ثبت شده بود خبری نبوده است.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۹ تیر ۹۳ ، ۱۰:۰۹
mohammad asaf mohseni

در یک داستان غم انگیز؛ عنعنات قبیله ای، فشارهای روحی یک خانواده را کاهش می دهد که به دلیل ناامیدى های اقتصادی، دختران خود را می فروشد.
از جانب دیگر، خرید و فروش دختران در جوامع سنتی، مبین این است که دختران و زنان هنوز هم در بعضی اجتماع های افغانستان به حیث مال تجاری تلقی می شوند.

شازیه صدیق؛ در زیر چادری آبی رنگ، به دستان دو دختر و یک پسر کوچکش چسبیده است. این اطفال، همانند مادرشان، برای مدت زیادی تبسم بر لب نداشته اند.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۹ تیر ۹۳ ، ۱۰:۰۷
mohammad asaf mohseni

نقلی از توافق های سیاسی داکتر عبدالله عبدالله و اشرف غنی احمدزی ، نشان می دهد که این دو نامزد، توافق کرده اند که رییس جمهور آینده با آوردن تعدیلاتی در قانون اساسی نظام کنونی را به یک نظام نخست وزیری مبدل سازد.

در این توافقنامه ایجاد مقام رهبر اپوزیسیون نیز از مکلفیت های رییس جمهور آینده گفته شده است اما رهبر اپوزیسیون از سوی نامزد دومی تعیین خواهد شد.
در این توافقنامه فراخواندن جرگه برای تعدیل قانون اساسی حتمی گفته شده است و نیز تاکید شده است که تا سال دیگر باید مقام نخست وزیری در چهارچوب حکومت آینده ایجاد شود.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۹ تیر ۹۳ ، ۱۰:۰۴
mohammad asaf mohseni
روزنامه معاریو، چاپ رژیم صهیونیستی با بیان این مطلب اعلام کرد که در صورت امضای این توافق طولانی، احتمالا برای مدت 10 سال آتی درگیری‌ها میان دوطرف متوقف خواهد شد.
روزنامه معاریو شروط رسمی‌ حماس و جهاد اسلامی برای انعقاد توافق آتش‌بس بلند مدت با رژیم صهیونیستی را اعلام کرد.

به گزارش ایسنا، روزنامه معاریو، چاپ رژیم صهیونیستی با بیان این مطلب اعلام کرد که در صورت امضای این توافق طولانی، احتمالا برای مدت 10 سال آتی درگیری‌ها میان دوطرف متوقف خواهد شد.

معاریو مدعی شد که این شروط به صورت رسمی به برخی میانجی‌گرهای منطقه‌ای و بین‌المللی ارائه شده است. شروط مذکور به این شرح است:

1- ساخت یک اسکله بین المللی در سواحل غزه که تحت نظارت بین المللی باشد

2- ساخت فرودگاه بین المللی در نوار غزه

3- لغو کامل محاصره نوار غزه و همچنین امکان وارد کردن تمامی کالاها و سیمان و ... به نوار غزه

4- عدم مداخله در امور فلسطینی‌ها از جمله انتخابات و تشکیل دولت و مسائل دیگر

5- اعطای اجازه برای ماهیگیری در دریای غزه تا فاصله 10 کیلومتری

6- اجازه به کشاورزان برای کشت و زرع زمین‌هایشان در مرزها

7- امکان سفر ساکنان غزه به مسجد الاقصی

8- آزادی اسیران فلسطینی که اخیرا بازداشت شده‌اند

9- بازگشایی کامل گذرگاه رفح تحت نظارت بین المللی

10- عدم پرواز جنگنده‌های اسرائیلی بر فراز آسمان نوار غزه.
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۵ تیر ۹۳ ، ۱۷:۵۵
mohammad asaf mohseni
 
    


پاسخ : در اینکه چرا شب قدر، شب قدر نامیده شد سخن بسیار است از جمله اینکه:


1 ـ شب قدر به این جهت «قدر» نامیده شده که جمیع مقدرات بندگان در تمام سال در آن شب تعیین مى شود. شاهد این معنى در آیات 3 و 4 سوره «دخان» است که مى فرماید:«إِنّا أَنْزَلْناهُ فی لَیْلَة مُبارَکَة إِنّا کُنّا مُنْذِرینَ * فیها یُفْرَقُ کُلُّ أَمْر حَکیم»؛ (ما این کتاب مبین را در شبى پر برکت نازل کردیم، و ما همواره انذار کننده بوده ایم * در آن شب که هر امرى بر طبق حکمت خداوند تنظیم و تعیین مى گردد). این بیان، هماهنگ با روایات متعددى است که مى گوید: در آن شب مقدرات یک سال انسان ها تعیین مى گردد و ارزاق و سرآمد عمرها و امور دیگر در آن لیله مبارکه تفریق و تبیین مى شود.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۵ تیر ۹۳ ، ۱۷:۵۲
mohammad asaf mohseni

یک مقام عالیرتبه دولت آمریکا با شرح جزئیات جدیدی از توافق میان نامزدهای ریاست جمهوری اظهار امیدواری کرد که دوره دشوار بازشماری آراء تا چند روز آینده آغاز شود.
وی پیش بینی کرد که مراسم تحلیف ریاست جمهوری در پی نتیجه بازشماری، بیش از چند هفته به تعویق نیافتد.
این مقام عالیرتبه که از او نام برده نشد و روز دوشنبه از کابل به واشنگتن بازگشت به خبرگزاری‌ها گفت روند رسیدن به توافق میان دو نامزد بسیار دشوار بوده و متن توافق بارها بین دو طرف دست به دست شده و تغییر کرده تا نهایتا مورد قبول هر دو واقع شده.
این مقام آمریکایی توافق مزبور را تنها آغاز روندی تازه و دشوار دانست که گذر از آن به طور قطع با اشتباهاتی همراه خواهد بود.
با این همه او تاکید کرد که به هر دو نامزد و رهبری شان در این گذار اعتماد و احترام دارد چرا که متوجه مخاطرات هستند و می دانند که چه راه پر پیچ و خمی پیش رو دارند و واقعا به تلاش برای عبور از این مسیر، به خاطر افغانستان و مردمش متعهدند.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۵ تیر ۹۳ ، ۰۹:۰۶
mohammad asaf mohseni

چند هفته قبل از برگزاری انتخابات در دور اول انتخابات ریاست جمهوری (۱۶ حمل ۹۳) بود که «عبدالله عبدالله» بزرگترین رقیب انتخاباتی خود را نه رقبای انتخاباتی اش، بلکه «تقلب» نامیده بود. اکنون پس از گذر نزدیک به ۴ ماه از آن روزها، معلوم می‌شود که عبدالله به خوبی می‌دانست که چه دست‌هایی پشت پرده در کارند که او را از رسیدن به ریاست جمهوری بازدارند. شناخت این سیاستمدار مشهور از ابعاد فضای سیاسی کشور، از همان ابتدای ورود او به کارزار سومین اننتخابات ریاست جمهوری سبب شد استراتژی محکمی در قبال کودتاچیان انتخاباتی در پیش بگیرد.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۵ تیر ۹۳ ، ۰۹:۰۵
mohammad asaf mohseni

ه گزارش بخش سیاسی شبکه اطلاع رسانی افغانستان (afghanpaper)، آمریکایی ها بالاخره سومین انتخابات ریاست جمهوری را به نفع دلخواه خود تغییر دادند و پس از گفتگوهای جان کری با عبدالله و اشرف غنی قرار بر این شد که دولت وحدت ملی تشکیل شود که در آن تغییراتی در نظام سیاسی کشور حاصل خواهد شد.

این موضوع شاید مطلبی است که از چند ماه قبل بحث بر روی آن زیاد است و از همان ابتدا برخی نامزدهای ریاست جمهوری خود را طرفدار نظام ریاستی و برخی دیگر خواهان نظام صدارتی-پارلمانی در کشور می دانستند که لازم است برای روشن تر شدن مطلب نکاتی را یادآور شویم.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۴ تیر ۹۳ ، ۱۷:۲۱
mohammad asaf mohseni

فرقی نمی‌کند چه سیستم عاملی دارد، هر گوشی هوشمندی که در دست داشته باشید مسئله تبدیل به دغدغه اصلی شما می‌شود. باتری در تمام گوشی‌ها معضلی است که هر چقدر هم قدرتمند باشد بالاخره شما را تنها می‌گذارد.

به نوشته فرهیختگان، در این گوشی‌های هوشمند نمی‌توان از کیفیت بالای صفحه نمایش تمام اچ‌دی، با رزولوشن‌های بالا استفاده کرد و لذت برد، از کیفیت و قدرت اسپیکرها استفاده کرد و در تمام مدتی که بیرون از خانه و محل کار هستند از اینترنت همراه استفاده کرد و در اوقات فراغت هم بازی‌های مختلف را انجام داد و در عین حال توقع داشت که باتری سرحال و با مقاومت بالا شارژ را در خود نگه دارد.

شرکت‌های مختلف سعی می‌کنند با معرفی گوشی‌های جدید قدرت باتری‌های تازه ساخته ش

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۴ تیر ۹۳ ، ۱۰:۰۸
mohammad asaf mohseni

امیرالمومنین امام على علیه‌‏السلام در سخنرانى‏‌شان پس از جنگ جَمَل: دنیا، شیرین و سرسبز است؛ مردم را با خواسته‏‌هاى نفسانى مى‏‌فریبد و زندگى این جهانى را در چشم آنان، زیبا مى‏‌نماید.
به خدا سوگند که دنیا، آرزومندان خود را گول مى‌‏زند و امیدوارانش را مأیوس مى‏‌کند.

متن حدیث:

ـ مِن خُطبَةٍ لَهُ بَعدَ حَربِ الجَمَلِ ـ : إنَّ الدُّنیا حُلوَةٌ خَضِرَةٌ ، تَفتِنُ النّاسَ بِالشَّهَواتِ وتُزَیِّنُ لَهُم بِعاجِلِها ، وَأیمُ اللّه‏ِ إنَّها لَتَغُرُّ مَن أمَّلَها وتُخلِفُ مَن رَجاها.

«اصول کافی، جلد 8 صفحه 256»

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۴ تیر ۹۳ ، ۰۹:۵۳
mohammad asaf mohseni

توصیه شده برای سیاه شدن موهای سفید یک یا دو سال هر روز صبح پس از بیدار شدن از خواب به اندازه یک تا دو عدد حلیله سیاه مصرف شود؛ گیاهی که در سه فصل مختلف در سه نوع مختلف و دارای اسم های مختلف است.

درباره نحوه مصرف حلیله سیاه باید گفت: حلیله سیاه را در دهان گذاشته تا نرم شود و سپس مکیده شو تا آرام آرام نرم شود لازم به ذکر است که حلیله سیاه به اندازه یک دانه عناب است.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۳ تیر ۹۳ ، ۰۹:۵۷
mohammad asaf mohseni

(موسیر) که شبیه سیر است گیاهی خوشمزه و خوش طعم است و البته گاهی اوقات نیز می‌توان آب‌‌های آشامیدنی را با این گیاه ضدعفونی کرد.

موسیر گیاهی است شبیه سیر که برگ‌هایش باریک و دراز و گل‌هایش بنفش مایل به قرمز است از فرآورده‌های موسیر برای کم کردن قند خون در افراد دیابتی استفاده می‌شود.

موسیر برای ضدعفونی کردن آب نیز مورد استفاده قرار می‌گیرند معمولا موسیر خواص دارویی،‌ اشتها آور، مقوی، ضدعفونی کننده دستگاه گوارش، معرق، ضد سم و رفع نفس تنگی، مفید برای دردهای مفاصل، سیاتیک و نقرس را داراست.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۳ تیر ۹۳ ، ۰۹:۵۵
mohammad asaf mohseni

کافی است در اینترنت کلمه‌ی رژیم غذایی یا رژیم لاغری را جستجو کنید تا با نام‌های مختلفی مانند رژیم اتکینز، رژیم دوکان، رژیم هواخواری، رژیم پارینه‌سنگی و کلی رژیم دیگر برخورد کنید.

اگر پیش از این یک دوره رژیم گرفته باشید و یا اینکه هم اکنون به دنبال یک رژیم لاغری هستید بدون شک با انواع و اقسام برنامه‌های لاغری روبه رو می‌شوید که هر کدام اصول خود را دارند و دستورات خاصی می‌دهند.

۲ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۳ تیر ۹۳ ، ۰۹:۵۲
mohammad asaf mohseni

رای پاسخ به این سوال که آیا با روزه داری می‌توان نفخ و سوءهاضمه را درمان کرد یا خیر، در پایان این خبر به جواب می‌رسیم ولی نکته اصلی یک الگوی تغذیه صحیح است که با ماه رمضان شروع شده و تبدیل به یک عادت در تمام سال شود.

سوءها ضمه هر نوع علامت در قسمت فوقانی دستگاه گوارش است که شامل تهوع، استفراغ، درد، سوزش، احساس پری و فشار می‌شود.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۳ تیر ۹۳ ، ۰۹:۴۹
mohammad asaf mohseni

مام حسن مجتبی علیه‌السلام فرمودند: به یقین بدانید که شما هرگز تقوا را نشناسید تا آن که صفت هدایت را بشناسید.

و هرگز به پیمان قرآن تمسّک پیدا نمى‌کنید تا کسانى را که دورش انداختند بشناسید.

و هرگز قرآن را چنان که شایسته تلاوت است تلاوت نمى‌کنید تا آنها را که تحریفش کردند بشناسید.

هر گاه این را شناختید بدعتها و بر خود بستن‌ها را خواهید شناخت و دروغ بر خدا و تحریف را خواهید دانست و خواهید دید که آن که اهل هوى است چگونه سقوط خواهد کرد.

متن حدیث:

وَ اعْلَمُوا عِلْمًا یقینًا أَنـَّکُمْ لَنْ تَعْرِفُوا التُّقى حَتّى تَعْرِفُوا صِفَةَ الْهُدى، وَ لَنْ تُمَسِّکُوا بِمیثاقِ الْکِتابِ حَتّى تَعْرِفُوا الَّذى نَبَذَهُ وَ لَنْ تَتْلُوَا الْکِتابَ حَقَّ تِلاوَتِهِ حَتّى تَعْرِفُوا الَّذى حَرَّفَهُ، فَإِذا عَرَفْتُمْ ذلِکَ عَرَفْتُمُ الْبِدَعَ وَ التَّکَلُّفَ وَ رَأَیتُمْ الْفِرْیةَ عَلَى اللّهِ وَ التَّحْریفَ وَ رَأَیتُمْ کَیفَ یهْوى مَنْ یهْوى

«تحف العقول، صفحه227»

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۳ تیر ۹۳ ، ۰۹:۴۳
mohammad asaf mohseni

ابوبکر البغدادی سرکرده داعش در اظهاراتی بر ویران نمودن کعبه با توجیه اینکه مسلمانان نباید سنگ را پرستش کنند، تعهد کرد.

چند روز پیش موضع گیری یکی از سرکردگان داعش درباره لزوم ویرانی کعبه بسیار خبرساز شده بود. اما منابع موثق امروز خبری را منتشر کرده اند که رویکرد افراط گرایانه و ضد اسلامی گروه تروریستی داعش را بیش از پیش نمایان می کند.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۳ تیر ۹۳ ، ۰۹:۳۶
mohammad asaf mohseni