محمد آصف محسنی

تبلیغ در فضای مجازی

تبلیغ در فضای مجازی

محمد آصف محسنی

امید به آینده بهتر و عدالت پایدار با ظهور صاحب الامر (عج) و احقاق حقوق پایمال شده گان!.

اشک در چشمان من طوفان غم دارد هنوز = خنده بر لب میزنم تاکس نفهمد راز من.!

تشکیل "دولت وحدت ملی" بر هوادارانش مبارک!!!

يكشنبه, ۳۰ شهریور ۱۳۹۳، ۰۵:۰۷ ب.ظ

بالاخره پس از چند ماه جار و جنجال انتخاباتی دو نامزد محترم دور دوم انتخابات یعنی عالیجنابان اشرف غنی احمدزی و داکتر عبدالله امروز یکشنبه سی ام سنبله، توافقنامه تشکیل دولت وحدت ملی را در مراسمی که در حضور خبرنگاران در کابل برگزار شد، امضا کردند.

این توافقنامه قرار است به ماه‌ها اختلاف بر سر نتایج دور دوم انتخابات ریاست جمهوری که 24 جوزا برگزار شد، پایان دهد.

مراسم امضای این توافقنامه در ارگ ریاست جمهوری برگزار شد که برنامه های مختلف آن بطور مستقیم از رسانه های تصویری پخش گردید و همگان دیدند که چگونه پس از امضای این توافقنامه، اشرف غنی احمدی زی رقیب خود داکتر عبدالله را در آغوش کشید.

محترم حامد کرزی تنها سخنران مجلس امروز بود که به نامزدها تبریک گفت و اظهار داشت: محتوای این موافقتنامه و اجرایی شدن آن مسوولیت هر دو نامزد است. بنده خیلی خوشحال هستم که سرانجام بن بست انتخابات کشور شکسته شد.

درباره متن این توافقنامه نیز باید گفت: این سند هفت بخش دارد که در آن بدون نام بردن از دو نامزد، بر تعیین مقامهای بلندپایه براساس "تساوی" و اصل "شایسته سالاری" تاکید شده است.

توزیع شناسنامه‌های الکترونیک و تهیه جدول زمانی برای اجرایی شدن این توافقنامه، بخش دیگر از آن است که البته اشاراتی نیز درباره اصلاح نظام انتخاباتی در این بخش آمده است. 

بخش دوم این توافقنامه به ایجاد پست اجرایی اختصاص یافته با این توضیح که رییس اجرایی در مجالس تصمیم‌گیری دولت شرکت می‌کند و مدیریت امور اداری و اجرایی حکومت به عهده او است و برای رییس اجرایی ساختار اداری و مالی ویژه‌ای ایجاد می‌شود.

در بخش دوم این توافقنامه همچنین آمده است که رییس جمهوری ریاست کابینه را به عهده خواهد داشت. کابینه ای که متشکل از رییس جمهوری، معاونان او، صدر اعظم اجرایی، معاونان صدر اعظم اجرایی، مشاور ارشد رییس جمهوری و وزیران کابینه می باشد.

عبدالله و اشرف غنی توافق کرده اند که شورای وزیران که بخشی متمایز از کابینه است، به عهده رییس اجرایی گذاشته شود. در واقع رییس اجرایی "مجالس فرعی" کابینه را به عهده خواهد داشت.

هرچند هنوز نتایج نهایی بازشماری آرا توسط کمیسیون انتخابات بصورت رسمی اعلام نشده اما آنگونه که از شواهد و از رخسار چهره ی دو نامزد در مراسم امضای توافقنامه ی تشکیل دولت وحدت ملی برمی آمد، اشرف غنی رییس جمهور شده است و داکتر عبدالله متصدی ریاست شورای اجرایی.

به هر حال امضای چنین توافقنامه ای آنقدر برای سایر کشورهای خارجی و نهادهای بین المللی تعجب آور و شگفت انگیز بود که همگان به تکریم و تجلیل از عبدالله و اشرف غنی پرداخته اند. ما نیز به تبعیت از دیگران، تشکیل اجباری " دولت وحدت ملی" که هنوز سرانجام روشنی برایش متصور نیست را به مردم عزیز افغانستان تبریک می گوییم و دعا می کنیم که انشالله برای یکبار هم که شده در تاریخ افغانستان دو پادشاه در یک اقلیم بگنجد و جنگ و دعواها خاتمه پیدا کند. انشالله

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی