محمد آصف محسنی

تبلیغ در فضای مجازی

تبلیغ در فضای مجازی

محمد آصف محسنی

امید به آینده بهتر و عدالت پایدار با ظهور صاحب الامر (عج) و احقاق حقوق پایمال شده گان!.

اشک در چشمان من طوفان غم دارد هنوز = خنده بر لب میزنم تاکس نفهمد راز من.!

چه مقدار شیر برای چه افرادی لازم است

دوشنبه, ۲۰ مرداد ۱۳۹۳، ۰۹:۴۶ ق.ظ

برای دریافت بهتر پروتئین‌ فرآورده‌ها حیوانی بهتر است با پروتئین گیاهی مورد مصرف قرار گیرند به عنوان مثال غذاهایی مانند شیربرنج و فرنی هر دو نوع پروتئین را دارا می‌باشند.

به طور میانگین هر فرد بین 1 تا 1.5 لیوان شیر در روز باید مصرف کند و این میزان در زنان باردار به 3 لیوان و در زنان شیرده به 4 لیوان در روز افزایش می‌یابد.

چنانچه برخی از افراد به علتی مانند عدم تحمل قند لاکتوز شیر، نتوانند شیر بخورند می‌توانند ماست و دوغ را جایگزین آن کنند اما چنانچه به پروتئین کازئین شیر حساس باشند نمی‌توان شیر و ماست و پنیر را جایگزین آن کرد چون این مواد هم برای فرد حساسیت زا هستند.

شیر بهترین منبع تامین ریبو فلاوین (ویتامین ب2) است و این ویتامین منبع آزادسازی انرژی از کربوهیدرات‌ها، پروتئین و چربی است افزود:‌ برای دریافت بهتر پروتئین حیوانی بهتر است با پروتئین‌های گیاهی مورد مصرف قرار گیرند.

فقط کودکان به علت نیاز به چربی مجاز به مصرف شیرهای با چربی 3-2.5 درصد هستند. دیگر گروه‌های سنی باید از شیر کم چرب استفاده کنند تا با عوارض چاقی و بیماری‌های قلبی و عروقی مواجه نشوند.

کودکان نباید بیش از حد نیاز شیر مصرف کنند زیرا در معرض افزایش چربی خون و بی اشتهایی دایمی قرار می‌گیرند.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۳/۰۵/۲۰
mohammad asaf mohseni

مصرف

شیر

افراد

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی