محمد آصف محسنی

تبلیغ در فضای مجازی

تبلیغ در فضای مجازی

محمد آصف محسنی

امید به آینده بهتر و عدالت پایدار با ظهور صاحب الامر (عج) و احقاق حقوق پایمال شده گان!.

اشک در چشمان من طوفان غم دارد هنوز = خنده بر لب میزنم تاکس نفهمد راز من.!

رای و نظر آمریکا از اول هم با داکتر عبدالله نبود

چهارشنبه, ۵ شهریور ۱۳۹۳، ۰۵:۲۵ ب.ظ

اتفاقاتی که صبح امروز چهارشنبه افتاد و ناظران تیم اصلاحات و همگرایی به جهت برآورده نشدن خواسته هایشان در کمیسیون انتخابات حضور نیافتند و ناظران تیم تحول و تداوم نیز بنا به درخواست سازمان ملل محل ابطال آرا را ترک کردند، نشان داد که اختلافاتی که بر سر چگونگی ابطال برخی از آرایی که ناپاک تلقی می‌شد، بسیار عمیق است.

گفته های نزدیکان عبدالله نشان می دهد که وی به عنوان رهبر تیم اصلاحات و همگرایی به این نتیجه رسیده هر کاری بکند، باز هم از صندوق نام اشرف غنی بیرون می‌آید. زیرا تیم مخالف تقریباً روشن کردند که خیلی به توافقی که برای دولت وحدت ملی مد نظر بود و دو نامزد پذیرفتند هر که پیروز باشد رییس‌جمهور است و دیگری هم از قدرت حذف نمی‌شود، پایبند نیستند.

در واقع داکتر عبدالله بسیار ساده لوحانه اندیشید که باید روی صحبت‌های جان کری حساب باز کند. وی گمان می کرد اگر واقعاً آرای مشکوک برداشته شود، تیم اصلاحات و همگرایی برنده انتخابات خواهد بود. در حالیکه این ذهنیت ساده لوحانه را حتی مردم کوچه و بازار قبول ندارند که طرف مقابل که برای رسیدن به حکومت از هر اقدامی دریغ نورزیده، اکنون حاضر باشد به سادگی قدرت را واگذار کند.

اکنون هم این قهر و آشتی های تیم انتخاباتی عبدالله به این معنا است که به این معناست که می‌خواهند این نتیجه را نپذیرند. اگر نتیجه را نپذیرند، با توجه به اینکه قطعی است اشرف غنی احمدزی به عنوان رییس‌جمهور معرفی خواهد شد، می‌خواهند از این ابزار استفاده کرده و بتوانند سهم بیشتری از قدرت دریافت کنند.

اگر بازیگردانان انتخابات حاضر شوند، سهم مناسبی به عبدالله بدهند، او هم نتایج را خواهد پذیرفت ولی اگر زمزمه‌هایی که این روزها پررنگ تر از قبل مطرح می‌شود که هیچ سهمی به عبدالله داده نمی‌شود، جنبه واقعیت بگیرد، اوضاع پیچیده تر از این هم می‌شود.

حال یک نگرانی دیگر مطرح می شود آن هم اینکه اگر تصمیم گیرندگان کمیسیون انتخابات که نتیجه را به نفع دلخواه خود تا بدین جا پیش برده اند، نخواهند سهم لازم را به تیم اصلاحات و همگرایی بدهند، آنگاه داکتر عبدالله ناچار می شود با آن عده از اعضای تیمش که به فکر تشکیل دولت موازی هستند، بپیوندد و مشکلی جدی تر در کشور پدید آید.

البته عبدالله نشان داده که جسارت چنین اموری را ندارد و قهر و آشتی های هر روزه اش نشان از درماندگی وی است. عبدالله باید از همان ابتدا می دانست که رای آمریکایی‌ها از همان ابتدا با وی نبوده است. غرب ترجیح می داد کسی به حکومت برسد که بیشتر شبیه کرزی باشد.

به هر حال که گزارشات رسیده از تیم اصلاحات و همگرایی حاکی از آن است که آنها خود را باخته اند زیرا می بینند در توافق بین دولت کابل، تیم سازمان ملل و نیروهای آمریکایی جایگاهی برای آنها تعیین نشده است.

به هر حال دیر یا زود نتیجه این انتخابات که به طولانی ترین انتخابات جهان معروف شده، مشخص می گردد.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۳/۰۶/۰۵

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی