محمد آصف محسنی

تبلیغ در فضای مجازی

تبلیغ در فضای مجازی

محمد آصف محسنی

امید به آینده بهتر و عدالت پایدار با ظهور صاحب الامر (عج) و احقاق حقوق پایمال شده گان!.

اشک در چشمان من طوفان غم دارد هنوز = خنده بر لب میزنم تاکس نفهمد راز من.!

نتایج انتخابات اعلام شود یا اعلام نشود؟!

سه شنبه, ۱۱ شهریور ۱۳۹۳، ۰۵:۰۶ ب.ظ

براساس اطلاعاتی که کمیسیون انتخابات اعلام کرده 90 درصد صندوق‌های رای مورد بررسی و بازشماری قرار گرفته و نزدیک به 60 درصد آرا از مرحله تفکیک عبور کرده و نهایی شده و تنها 10 درصد صندوق‌ها باقی مانده است. یعنی کمتر از دو سه روز دیگر کمیسیون انتخابات می تواند نتیجه ی نهایی را اعلام کند.

اما اکنون بحث بر روی این موضوع است که نتایجی که بدون حضور نمایندگان دو تیم انتخاباتی، به دست آمده به عنوان نتیجه نهایی انتخابات اعلام شود یا خیر؟

علت طرح این سوال آن است که محترم محمدمحقق معاون دوم داکتر عبدالله در تازه ترین اظهارات خود اعلام کرده که گفتگوهای سیاسی میان دو تیم انتخاباتی شکست خورده و اعلام نتیجه انتخابات، کشور را به سمت تجزیه پیش خواهد برد زیرا این نتیجه مورد پذیرش ما نیست.

جناب محقق در گفتگویی که با خبرگزاری رویترز داشته، گفته است که در حال حاضر روند سیاسی انتخابات با بن‌بست مواجه شده و راهی برای برون‌رفت از آن به نظر نمی‌رسد. لذا اعلام نتایج انتخابات از سوی افراد متقلب، درگیر بحران خواهد شد و در صورت اعلام این نتایج، کشور به سوی جنگ داخلی و تجزیه پیش خواهد رفت.

پس از سخنان معاون داکتر عبدالله که چندین بار است تاکنون با همین مضمون ارایه شده، محترم عطا محمد نور، والی بلخ نیز از هواداران تیم اصلاحات و همگرایی خواست تا آماده اعتراض‌های سبز و نارنجی باشند چرا که اگر خواسته های این تیم مورد رسیدگی قرار نگیرد، اعلام نتیجه انتخابات رد خواهد شد.

از طرف دیگر تیم تحول و تداوم نپذیرفتن نتیجه انتخابات از سوی تیم اصلاحات و همگرایی را سرپیچی از قانون می داند و از هم اکنون اعلام کرده که نتیجه انتخابات را خواهد پذیرفت.

سخنگویان تیم داکتر اشرف غنی احمدزی اعلام کرده اند که تصمیم تیم عبدالله، عجولانه، احساساتی و بدور از منطق است. ما به تعهدات خود در روند بررسی و ابطال آرا در چارچوب قانون قانون پایبندیم، اما تیم اصلاحات و همگرایی نشان داده است که هیچ پایبندی به گفته های خود ندارد.

از طرف دیگر تیم اصلاحات و همگرایی باید بدانند که تیم تحول و تداوم تحت هیچ شرایطی حاضر نیست زیر فشار‌های سیاسی و جوسازی از احترام و عمل به قوانین افغانستان عقب نشینی کند. هرکسی هم که ازروند بررسی و ابطال آرای انتخابات کناره گیری کند، در واقع خود را در انزوای سیاسی قرار داده است.

نزدیکان اشرف غنی همچنین گفته اند: دعوت از طرفداران برای راه‌اندازی و شرکت در جنبش‌های نارنجی و سبز به تقلید از دیگر کشورها، برای کشور ما بسیار خطرناک است و کسانی که حرف از راه‌اندازی این جنبش‌ها می‌زنند آیا توانایی تضمین تبدیل جنبش سبز به جنبش‌های سیاه و سرخ را دارند؟ لذا هیچ راهی بهتر از ایجاد حکومت وحدت ملی در افغانستان برای برون رفت از بحران جاری در این کشور وجود ندارد.

مقامات تیم اصلاحات و همگرایی می گویند اگر نتایج انتخابات اعلام شود کشور به سوی جنگ داخلی و تجزیه پیش می رود زیرا اعلام نتایج از سوی متقلبین مورد تایید هیچ کس نیست. اما تیم تحول و همگرایی مدعی است که این عملکرد تیم عبدالله در واقع نوعی شکست و به معنای کنارگذاشتن آنها از دولت آینده است.

حال باید منتظر بمانیم تا ببینیم کسانی که در پشت صحنه این روند را برای دور دوم انتخابات رقم زده اند، چه تصمیمی خواهند گرفت؟

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۳/۰۶/۱۱
mohammad asaf mohseni

نتایج انتخابات

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی